HOGYAN LEHETNE MÁSKÉNT?
Ez az egyszerű kérdés lett a NILD Tanulási Terápia alapja.
„A NILD filozófiájában az egyik nagyon értékes dolog az a pozitív visszajelzés, amelyet a terapeuta megtanul tanítványának adni, különösen rossz válasz esetén. Nem azt mondjuk: „Nem, tévedsz.” Inkább azt kérdezzük: „Tudnál másképpen gondolkodni?” „ Meg tudod oldani ezt a problémát másképpen is?” Ily módon a tanulót a zavaros vagy homályos gondolkodási mintáiból egy világosabb, egyszerűbb, logikusabb gondolkodásmód felé tereljük. A pozitív jelzés arra ösztönzi a tanulót, hogy folytassa a próbálkozást.”
Grace Mutzabaugh, 1986.
Grace nem javította ki tanítványait, hanem továbbvezette őket.
A gondolkodó emberré nevelésben hitt és nem a válaszok megadásában.
Arra tanított, hogy a kidolgozott válasz nem nyomásból fakad, hanem gyengéd, kitartó bátorításból.
Szavai még ma is formálják a diákokkal való munkamódszerünket, és arra hívnak bennünket, hogy higgyünk abban, hogy képesek növekedni, újragondolni és gyarapodni.
A támogató hozzáállást szülőként a mindennapokban is lehet alkalmazni.